Souhlas s osobní návštěvou v místě bydliště za účelem gratulace ke zlaté, diamantové a platinové svatbě či k životnímu jubileu.
Souhlas s osobní návštěvou v místě bydliště za účelem gratulace ke zlaté, diamantové a platinové svatbě či k životnímu jubileu.Zobrazit celý článek
Informace pro jubilanty (626,0 KB)
Popis SPOD (127,5 KB)
Pravidla (711,0 KB)
Žádost o dotaci a NFV (61,5 KB)
Žádost o záštitu starosty (44,0 KB)
Legalizací se ověřuje, že žadatel listinu před ověřující osobou vlastnoručně podepsal nebo podpis na listině uznal za vlastní. Vidimací se ověřuje, že opis nebo kopie se doslova shoduje s předloženou listinou.
1. Identifikační číslo
173
2. Kód
173
3. Pojmenování (název) životní situace
Legalizace a vidimace
4. Základní informace k životní situaci
Legalizací se ověřuje, že žadatel listinu před ověřující osobou vlastnoručně podepsal nebo podpis na listině uznal za vlastní. Ověření pravosti podpisu se neprovede:
– jde-li ověřován podpis na listině,která je psána vjiném než českém nebo slovenském jazyce a není-li tato listina současně přeložena v úředně ověřeném překladu do českého jazyka
– je-li podpis vyhotoven jinými písmeny než písmeny latinské abecedy, nebo
– jde-li o legalizaci podpisu na listině, která neobsahuje žádný text.
Vidimací se ověřuje, že opis nebo kopie se doslova shoduje s předloženou listinou. Vidimovanou listinu pořizuje žadatel na své náklady.
Vidimace se neprovede:
– je-li listinou, z níž je kopie pořízena, listina, jejíž jedinečnost nelze ověřenou kopií nahradit, zejména občanský průkaz, cestovní doklad, zbrojní průkaz, řidičský průkaz, vojenská knížka, služební průkaz, průkaz o povolení k pobytu cizince, rybářský lístek, lovecký lístek nebo jiný průkaz, vkladní knížka, šek, směnka nebo jiný cenný papír, los, sázenka, protest směnky, geometrický plán, rys nebo technická kresba,
– je-li listina, z níž je vidimovaná listina pořízena, psána v jiném než českém nebo slovenském jazyce a neovládá-li ověřující osoba jazyk, v němž je listina psána a není-li současně předložena v úředně ověřeném překladu do jazyka českého, to neplatí, byla-li kopie listiny pořízena ověřující osobou na kopírovacím zařízení, a to na náklady žadatele
– je-li listina opatřena plastickým textem nebo otiskem plastického razítka,
– jsou-li ve vidimované listině změny, doplňky, vsuvky nebo škrty, které by mohly zeslabit její věrohodnost,
– jestliže se vidimovaná listina doslovně neshoduje s listinou, z níž byla pořízena,
– není-li z vidimované listiny patrné, zda se jedná o
1. prvopis,
2. již ověřenou vidimovanou listinu,
3. opis nebo kopii pořízenou ze spisu, nebo
4. stejnopis písemného vyhotovení rozhodnutí anebo výroku rozhodnutí vydaného podle zvláštního právního předpisu.
Legalizací ani vidimací se nepotvrzuje správnost ani pravdivost údajů uvedených na listině ani jejich soulad s právními předpisy. Úřad městské části Brno-Tuřany za obsah listiny neodpovídá.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Legalizace – fyzická osoba jejíž podpis má být ověřen.
Vidimace – kdokoli
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Legalizace je prováděna na předložené listině, žadatel je povinen předložit platný průkaz totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas, průkaz povolení k pobytu pro cizince, aj.).
Vidimace je prováděna na kopii předložené listiny.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Legalizace a vidimace je prováděna při osobní návštěvě občana ústní žádostí.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor všeobecný ÚMČ Brno-Tuřany, Blanka Gärtnerová nebo Bc. Věra Suchá, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 233, 545 128 234, gartnerova@turany.cz, sucha@turany.cz.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Legalizace – žadatel předloží platný doklad totožnosti a listinu, na které bude podpis ověřen.
Vidimace – žadatel předloží vidimovanou listinu a listinu z níž byla pořízena.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
—
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Legalizace – za ověření pravosti podpisu je vybírán správní poplatek 30,-Kč za každý podpis.
Vidimace – za každou i započatou stranu listiny je vybírán správní poplatek 30,-Kč.
Poplatek se platí v hotovosti na pokladně ÚMČ Brno-Tuřany, Tuřanské náměstí 1, Brno, pondělí, středa 8 – 17 hod.
Osvobození od správních poplatků je stanoveno v zák. č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
Případné pořízení kopie hradí žadatel.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Na počkání
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování), ve znění pozdějších předpisů
Vyhláška č. 36/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích , ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád ,ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
—
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
—
21. Nejčastější dotazy
Je možné zastoupit občana při legalizaci (ověření pravosti podpisu) formou plné moci?
– Nelze, vždy musí být přítomna osoba, jejíž podpis je legalizován.
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Blanka Gärtnerová, Bc. Věra Suchá
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.1.2008
28. Popis byl naposledy aktualizován
1.2.2012
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
Územní rozhodování – vyhláška č. 503/2006 Sb.Zobrazit celý článek
Stavební řád – vyhlášky č. 503/2006 Sb., č. 498/2006 Sb. a č. 499/2006 Sb.Zobrazit celý článek
Ochrana proti zřejmému zásahu do pokojného stavu
1. Identifikační číslo
—
2. Kód
—
3. Pojmenování (název) životní situace
Ochrana proti zřejmému zásahu do pokojného stavu
4. Základní informace k životní situaci
Došlo-li ke zřejmému zásahu do pokojného stavu, lze se domáhat ochrany u příslušného orgánu státní správy, kterým je v případě zásahů na území městské části Brno-Tuřany Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany. Ten může předběžně zásah zakázat, nebo uložit, aby byl obnoven předešlý stav. Tím není dotčeno právo domáhat se ochrany u soudu.
Pokojným stavem se rozumí faktický stav, který se vytvořil a nerušeně trval po tak dlouhou dobu, že jej lze s ohledem na okolnosti považovat za stav pokojný.
Zásah do pokojného stavu musí být tak zřejmý, že jej lze jednoduše bez složitého dokazování zjistit.
Tímto způsobem se řeší zejména sousedské vztahy jako např. obtěžování sousedů hlukem, prachem, popílkem, kouřem, plyny, parami, pachy, pevnými a tekutými odpady, světlem, stíněním, vibracemi, vnikání chovaných zvířat, narušení hranic mezi pozemky apod.
Návrh na poskytnutí ochrany je třeba podat bez zbytečného odkladu po zásahu, jinak Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany návrh zamítne.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická nebo právnická osoba, která pociťuje zásah do pokojného stavu jako újmu.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Po podání návrhu na poskytnutí ochrany pokojného stavu řeší věc Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany ve správním řízení. Výsledkem řízení je vydání rozhodnutí, kterým se zásah zakáže, uloží se obnovení předešlého stavu, schválí se smír nebo se návrh zamítne.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním návrhu na předběžný zákaz zřejmého zásahu do pokojného stavu nebo návrhu na uložení povinnosti obnovit předešlý stav.
Návrh lze učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem.
Z podání musí být patrno, kdo jej činí (jméno, datum narození nebo IČ právnické osoby, adresa), které věci se týká a co se navrhuje. Žadatel je také povinen označit další jemu známé účastníky (zejména toho, kdo do pokojného stavu zasahuje).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor všeobecný ÚMČ Brno-Tuřany, Mgr. Renata Pokorná, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 232, pokorna@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
—
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
—
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
—
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany je povinen vydat rozhodnutí bezodkladně nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník v platném znění
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád v platném znění
18. Jaké jsou související předpisy
—
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti rozhodnutí lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí, a to k Odboru vnitřních věcí Magistrátu města Brna prostřednictvím Odboru všeobecného Úřadu městské části Brno-Tuřany.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Pokud ten, jemuž byla vykonatelným rozhodnutím uložena povinnost, tuto povinnost v určené lhůtě dobrovolně nesplní, nařídí Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany exekuci.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu
(o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Mgr. Renata Pokorná
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.9.2007
28. Popis byl naposledy aktualizován
1.9.2007
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
1. Identifikační číslo
—
2. Kód
—
3. Pojmenování (název) životní situace
Pořádání veřejnosti přístupných podniků
4. Základní informace k životní situaci
Pořadatel nebo provozovatel veřejnosti přístupného podniku pořádaného nebo provozovaného na území městské části Brno-Tuřany je povinen oznámit Úřadu městské části Brno-Tuřany nejpozději 5 pracovních dnů před jeho konáním informace o konání podniku stanovené vyhláškou statutárního města Brna č. 20/2009, o stanovení podmínek pro pořádání, průběh a ukončení veřejnosti přístupných sportovních a kulturních podniků, k zajištění veřejného pořádku, v platném znění.
Oznamovací povinnost se nevztahuje na sportovní podniky konané mimo veřejné prostranství a podniky pořádané městskou částí či statutárním městem Brnem.
Veřejnosti přístupné sportovní a kulturní podniky, včetně tanečních zábav a diskoték, kromě podniků typu cirkusů, lunaparků, kolotočů a jiných obdobných atrakcí, lze na veřejných prostranstvích a ve venkovních prostorách (dvory, nádvoří, areály apod.) pořádat:
Na základě písemné žádosti pořadatele podniku může být z výše uvedeného omezení udělena výjimka, a to rozhodnutím vydaným dle zvláštních předpisů Radou městské části Brno-Tuřany. Písemná žádost musí být doručena Úřadu městské části Brno-Tuřany nejpozději 30 dnů před konáním veřejnosti přístupného podniku.
Pořadatel nebo provozovatel veřejnosti přístupného podniku konaného na veřejném prostranství je povinen zajistit v místě konání podniku úklid odpadků, a to během konání podniku a po jeho skončení.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická nebo právnická osoba, která podnik pořádá nebo provozuje.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Pořadatel veřejnosti přístupného sportovního a kulturního podniku včetně tanečních zábav a diskoték, kromě podniků typu cirkusů, lunaparků, kolotočů a jiných obdobných atrakcí, na území městské části Brno-Tuřany, je povinen oznámit Úřadu městské části Brno-Tuřany nejpozději 5 pracovních dnů před jeho konáním:
Oznamovací povinnost se nevztahuje na sportovní podniky konané mimo veřejné prostranství a podniky pořádané městskou částí či statutárním městem Brnem.
Provozovatel veřejnosti přístupného podniku typu cirkusů, lunaparků, kolotočů a jiných obdobných atrakcí na území městské části Brno-Tuřany je povinen oznámit Úřadu městské části Brno-Tuřany nejpozději 5 pracovních dnů před jeho konáním:
Žádost o udělení výjimky musí obsahovat jméno a příjmení nebo název, trvalý pobyt nebo sídlo pořadatele, označení druhu podniku, datum a místo konání, předmět výjimky a jeho zdůvodnění. Žádost musí být doručena Úřadu městské části Brno-Tuřany nejpozději 30 dnů před konáním veřejnosti přístupného podniku.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemného oznámení o pořádání veřejnosti přístupného podniku učiněným písemně (v listinné nebo elektronické podobě) nebo ústně do protokolu u Odboru ekonomického Úřadu městské části Brno-Tuřany.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor ekonomický ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 242, rosenbergova@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
—
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Oznámení o pořádání veřejnosti přístupného podniku
Žádost o udělení výjimky při pořádání veřejnosti přístupného sportovního nebo kulturního podniku
Formuláře jsou k dispozici na ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, nebo na www.turany.cz
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
—
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Rozhodnutí o žádosti o udělení výjimky při pořádání veřejnosti přístupného sportovního nebo kulturního podniku je povinna vydat Rada městské části Brno-Tuřany bezodkladně nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích
Vyhláška statutárního města Brna č. 20/2009, o stanovení podmínek pro pořádání, průběh a ukončení veřejnosti přístupných sportovních a kulturních podniků, k zajištění veřejného pořádku, v platném znění
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád v platném znění
18. Jaké jsou související předpisy
—
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
—
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Porušením stanovených povinností se osoba dopustí přestupku nebo správního deliktu podle zvláštních právních předpisů.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
Poplatek ze vstupného
Poplatek za užívání veřejného prostranství
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Eva Rosenbergová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
14.7.2011
28. Popis byl naposledy aktualizován
14.7.2011
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—